Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Κυριακή 10 Μαΐου 2015 Γρανίτης κορυφή Άρμενα (Χαλί) - Άγιο Πνεύμα - Κ. Νευροκόπι

ΓΡΑΝΙΤΗΣ – ΚΟΡΥΦΕΣ ΓΡΑΝΙΤΗ – ΑΡΜΕΝΑ (ΧΑΛΙ) – ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ

Θα ξεκινήσουμε την πορεία μας από το  Γρανίτη (υψόμ. 760 μ.)  παίρνοντας το δρόμο δίπλα από τη χαρακτηριστική  πέτρινη βρύση πάνω σε στενό δασικό ανηφορικό δρόμο, ο οποίος θα μας οδηγήσει σε πυλώνα της ΔΕΗ. Επόμενος στόχος μας θα είναι κεραία κινητής τηλεφωνίας, η οποία είναι ορατή από κάτω από το χωριό 1100μ . υψόμετρο. Θα ακολουθήσει η κορυφή Γρανίτης 1358 μ. και μετά θα πάρουμε το βράχινο ανηφορικό μονοπάτι μέχρι την κορυφή Άρμενα 1570 μ. . Στο κολωνάκι αναγράφεται ως Χαλί αν και στο χάρτη με αυτό το όνομα αναφέρεται η χαμηλότερη κορυφή πριν την κορυφή του Αγίου Πνεύματος.
Από εδώ θα έχουμε θέα  προς τα βόρεια την κορυφή  του Αγ. Πνεύματος, βορειοδυτικά τον Όρβηλο, δυτικά τα όρη Βροντούς, νοτιοδυτικά την κορυφή Αγ. Παύλος. Τέλος προς τα ανατολικά θα διακρίνουμε τις ψηλότερες κορυφές του Φαλακρού. Στη συνέχεια θα κατηφορίσουμε από την κορυφή Χαλί, χωρίς μονοπάτι μέχρι να συναντήσουμε το μονοπάτι Ε6.
Αν υπάρχει διάθεση μπορούμε να πάρουμε το μονοπάτι Ε6 αριστερά με κατεύθυνση προς το Νευροκόπι και σε κάποιο σημείο να το αφήσουμε πηγαίνοντας δεξιά, ακολουθώντας το μονοπάτι που θα μας βγάλει στο ξωκλήσι των Αγίων Πέτρου και Παύλου. Διαφορετικά, το παρακάμπτουμε για να αποφύγουμε την απότομη ανάβαση και να κερδίσουμε χρόνο και φτάνουμε στην αρχή του μονοπατιού που θα μας φέρει στην κορυφή του Αγίου Πνεύματος 1637 μ. Πιο κάτω αριστερά θα δούμε και σχετικό εικονοστάσι.
Από το Άγιο Πνεύμα θα κατηφορίσουμε τη βράχινη κόψη προς το Νευροκόπι, με μια μικρή μόνο ανάβαση στο εκκλησάκι των Αγίων Θεοδώρων.

Η διαδρομή λόγω της απόστασης (8 ώρες) και της υψομετρικής διαφοράς απαιτεί καλή φυσική κατάσταση και τον κατάλληλο εξοπλισμό. (Ορειβατικά μποτάκια - καπέλο - αντηλιακό )
Νερό δεν υπάρχει στη διαδρομή. Θα πρέπει να έχουμε μπουκάλι τουλάχιστον 1,5 λίτρου που μπορούμε να το γεμίσουμε στην αρχή της πορείας από τη βρύση στο Γρανίτη.

Στοιχεία πορείας
Απόσταση                         18,8 χμ.           Χρόνος:           περίπου 8 ώρες
Ελάχιστο υψόμετρο:         596 μ.              Μέγιστο:         1637 μ.
Άνοδος συνολικά:             1475 μ.            Κάθοδος:         1685 μ.

Αρχηγός πορείας: Κόντογλου Δημήτρης κιν. 6936739493
Αναχώρηση στις 7:30 από τα Γραφεία του Συλλόγου (Πλατεία Δράμας)