Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

Κυριακή 21 Οκτωβρίου Παγγαίο Διάσχιση από Πρώτη - Νικήσιανη

Περιγραφή Διαδρομής:

Από το χωριό της Πρώτης άσφαλτος 7 χλμ. οδηγεί στο γυναικείο μοναστήρι της Αναλήψεως και από εκεί σχετικά καλός χωματόδρομος 6 χλμ. στο καταφύγιο.
Στο καταφύγιο (υψόμετρο 1200 μ.) αποβιβαζόμαστε από το λεωφορείο και για πέντε λεπτά συνεχίζουμε στο δρόμο που μας βγάζει μπορστά σε μια κεραία κινητής τηλεφωνίας.  Την προσπερνάμε από τα δεξιά, ανηφορίζοντας το ανάχωμα και  συνεχίζουμε χωρίς να αλλάξουμε κατεύθυνση για άλλα 10 λεπτά σε μονοπάτι που οδηγεί σε μικρό λούκι αρκετά κακοτράχαλο και ανηφορικό.  Ακολουθούμε το μοναδικό αυτό πέρασμα, με ΒΑ κατεύθυνση έχοντας σαν σημάδια τους σωλήνες και τις κατασκευές ύδρευσης. Βγαίνοντας απ' το λούκι το μονοπάτι γλυκαίνει καθώς η κλίση του εδάφους γίνεται πιο ομαλή.
Μπροστά μας ανοίγεται η κοιλάδα του Τσεκουριού με την ομώνυμη κορυφή στα αριστερά. Στόχος μας είναι το διάσελο που διακρίνεται στο βάθος της κοιλάδας. Αφού στο δρόμο μας συναντήσουμε πρώτα την πρόσφορη για στάση ποτίστρα (υψόμετρο 1500 μέτρα) φτάνουμε σε χαρακτηριστική μεγάλη και κατεστραμμένη  στάνη (τοποθεσία Τσεκούρι μαντριά). Από εδώ ξεκινάει και πάλι η ανηφόρα που σε 20 λεπτά μας οδηγεί στα 1600 μέτρα, στον αυχένα όπου συναντάμε  το μονοπάτι της Εικοσιφοίνισσας  το οποίο και ακολουθούμε στα αριστερά μας σε συνεχή κατηφορική πορεία.
Σε κάποιο σημείο (υπάρχει σε κορμό δέντρου μια μικρή κατσαρόλα) πρέπει σε διασταύρωση μονοπατιών να αφήσουμε το μονοπάτι της Εικοσιφοίνισσας, ακολουθώντας τη δεξιά κατεύθυνση. Το σημείο θέλει προσοχή γιατί δεν έχει σήμανση και μπορούμε εύκολα να μπερδευτούμε και να πάρουμε την αριστερή κατεύθυνση που είναι πιο εμφανής.  Κατηφορίζοντας φτάζουμε σε λίγο στη «Ντένα» όπου υπάρχει καλύβα και βρύση με νερό. Άλλη 1,5 ώρα κατηφορικής πορείας μας βγάζει στο χωριό της Νικήσιανης.